Monday, May 27, 2013

Kata-kata Mutiara Untuk Orang Sakit

Berikut adalah beberapa Kata-kata Mutiara Untuk Orang Sakit :

"Rasa sakit ini hanyalah sementara, rasa sakit ini adalah penghapus dosa. Semoga dapat mengambil hikmah dan bangkit segera dari tempat tidurmu. Semangat sahabatku"

"Hidup itu seperti sebuah drama, kadang sedih, senang dan sakit. Apapun yang sedang dialami sekarang bersyukurlah kerana syukur akan membuat hidup lebih baik. Walaupun sakit sekalipun, terimalah itu sebagai hikmah utnuk berbuat lebih baik lagi. Kamu pasti sembuh. Bukankah bagi Allah itu tiada hal yang tidak mungkin?"

"Semua pasti ada hikmahnya, jangan larut dalam kesedihan. Bersemangatlah karena itu akan membuat keadaan lebih baik. Sakit itu hanya sebuah penghapus dosa-dosa."

"Bukankah Allah tidak akan memberikan cubaan diluar kemampuan hambanya? Keadaan apapun yang sedang dialami, yakinlah kamu dapat mengatasinya walau separah apapun. Kerana Allah itu Maha Benar."

"Allah menyayangi hambanya bukan hanya dengan kenikmatan tetapi juga rasa sakit. Kerana dengan rasa sakit itu, mereka akan lebih mensyukuri nikmatnya. Sakit hanyalah sebagai penghapus dosa-dosamu."

"Rasa sakit ini pasti berlalu, itu cuma cubaan dari Allah sahaja. Nabi dan para shabat saja dapat bertahan ditengah cubaan yang begitu menyiksa, hingga mereka tak mampu berbuat apa-apa. Semangaattt. Insya-ALLAH, pasti akan cepat sembuh nanti..."






No comments:

Post a Comment